Webbaserad utbildning: Svåra samtal på jobbet i kristider

Välkommen till ett webbseminarium som ger dig verktygen du behöver!

Inget är sig likt på jobbet just nu. Uppsägningar, permitteringar, snabba förändringar, oroliga medarbetare, nya krav i krislägen. Som chef behöver du kunna samtala om de svåra frågorna.
Är du också osäker? Nu om inte förr är det läge att lära sig att hantera de svåra samtalen! Den goda nyheten är att det finns verktyg och metoder i konsten att samtala om besvärliga ämnen.

Lär dig steg för steg hur du lägger upp ett svårt samtal; inför, under och efteråt.
Upptäck dina egna svagheter och styrkor. Bli lite modigare och klokare. Undvik de vanligaste misstagen.

Utbildare är organisationspsykologen Patrik Nyström, som har lång erfarenhet av att arbeta med psykologiska frågor relaterade till arbetsplatsen, allt från ledarskap till konflikthantering. Han säger:”Oavsett i vilken situation du eller din grupp befinner sig så är det alltid möjligt att ta ett steg framåt.”

Du får ta del av användbara teorier och modeller. Du får möjlighet att reflektera själv över vilka utmaningar och styrkor du har gällande samtalskompetens.

Programinnehåll:

  • Introduktion
  • Tillit som grund för bra samtal
  • Mod att vara rak och tydlig
  • Relation och uppgift
  • Förberedelser
  • Processtekniker för att lyckas med samtal

 

Hålltider:

Kursen börjar kl.10.00 men du är välkommen från kl 9.30 för att checka in och testa tekniken.

Kursen avslutas kl. 12.00.

Visa program